VW Golf 5 GTI

Tulajdonos: Závodi Roland

"Az autó 2015 nyarán került a tulajdonomba. Egy 2005-ös évjáratú Volkswagen Golf 5 GTI-ről lenne szó. Korábban egy 4-es golfom volt, szintén átépített autó volt, eredeti R-line külső, átalakított nagy-recaro  belső, nagyfékek, xenon, airride stb. Nagyjából már minden belekerült amire szükségem volt , viszont  motorikusan elég gyenge példány. Egy 1.6 16 szelepes 105 lóerős motorral rendelkezett. Motorcserébe már nem akartam belefolyni, ezért is döntöttem az autócserén. Azért választottam a GTI-t, mert ez már gyárilag egy nagyon szép és jól felszerelt autó, így gondoltam kevés dologhoz kell hozzányúlni. Persze ez tökéletesen lezajlott a fejemben, a valóság viszont teljesen mást hozott. Eljutottam odáig, hogy kb. az összes alkatrészét kicseréltem egy komolyabb, jobban felszerelt típuséra."

24740092_1633710280023850_993106581_o.jpg

Fényezés: "Az építésnél a legfontosabb szempont az volt, hogy elegáns, de mégis sportos autó készüljön, illetve, hogy csak gyári alkatrészeket használjak fel.  Szerencsére már megvételkor is jó állapotnak örvendett, viszont voltak hiányosságai. Többek között a többszöri fóliázás miatt az autó fényezése elég sok helyen sérült, ezért az újrafényezés mellett döntöttem. Úgy gondoltam, ha már új fényt kap, akkor semmiképpen ne a gyárit kapja vissza. A színválasztás egy gyári Audi színre esett, amely napfényben lila árnyalatot vesz fel, sötétben pedig fekete, így megmaradt az „átlag” GTI skála, viszont napsütésben egy teljesen más oldalát mutatja az autó." 

Karosszéria és futómű: "Amerikai hátsó lökhárítót kapott (3 részes, nem az egyrészes utángyártott) előre pedig USA GTI hűtőmaszkot  és az V-ös GTI jubileumi lökhárítótoldata került fel. Az ültetésről egy gyári HP Drivetech tengelyenkénti Airride gondoskodik,(Bilstein B6 vastagszárú lengéscsillapítók) gördülőmembrános légrugókkal, 20 literes króm tartállyal és egy Viair 480 C típusú kompresszorral. A vezérlés része, a gombok mérőórák „kiskesztyűtartónak” nevezett rekeszbe lettek beszerelve, hogy könnyedén elrejthető legyen. A tartály nyomását egy GAS óra segítségével követhetjük nyomon. Az első és hátsó tengely nyomását pedig egy kétkörös digitális nyomásmérő mutatja, amely a bal oldali szellőzőben kapott helyet."

Felni: "Elöször Porshe Lobster kerekeken gurultam, amelyhez két szett Porsche kerekeket kellett beszerezni, mivel eltérő szélességű felnikről van szó.  4 db 8x19” került alá. A végső formáját viszont egy kétrészes Bentley felni felrakása után nyerte el. először telifehér, majd később, hogy az egyhangóságot megtörjem az első felület polírozva lett. Mind a négy 9” széles és 19” átmérőjű, melyhez előre felkerültek az SRS-Tec teljesen üvegszál a gyáritól 25 mm-rel szélesebb sárvédők, illetve a hátsó kerekek be lettek döntve (kb. 3 fokot), hogy minél lejjebb lehessen közlekedni vele. 215/35 gumikkal lett összerakva."

Belső: "Megvételkor gyári R32 ülésekkel rendelkezett, de úgy gondoltam, hogy ennél kicsit komolyabbat szeretnék. Mindenképpen valami olyat, amiből nagyon kevés vagy egyáltalán nem is készült Golf 5-be. Az új üléseket egy Audi S5 típusú autóból vettem meg, félbőr kivitelben, fehér Alcantara középpel. A beszerelés korántsem volt olyan egyszerű feladat, mint ahogyan az a fejemben megszületett.  A gyári felfogatási pontokat egyáltalán nem akartam megváltoztatni, így egy kicsit nehezebb feladat elé néztem, de ezt szerencsére szinte tökéletesen sikerült is kivitelezni. Teljesen elektromos, fűthető lábtámaszos szettről van szó, amelynek minden funkciója működik. A kárpitozás Kassai Lászlónál, Inside-Art-nál készült Peresztegen. Idén nyáron kapott még egy multifunkcionális Golf 7 R-line kormányt is."

Fékrendszer: "A gyári fékek helyére, szintén erősebb, testesebbeket szerettem volna. Előre egy gyári RS TT fék került fel, 370 mm-es hűtött tárcsával, és a hozzávaló 4 dugattyús Brembo nyergekkel. Hátra pedig a tömör tárcsa helyére egy hűtött 310 mm átmérőjű Zimmermann tárcsák kerültek Golf 5 R32 nyergekkel és nyeregtartóval. A 2018-as szezonra  előre egy 8 dugattyús Audi R8 8  féknyereg kerül fel a hozzá tartozó 365 mm-es tárcsákkal, hátra pedig egy 4 dugattyús brembo szett."

Motor: "Megvételkor persze, ahogy minden mással is, úgy voltam, hogy ez már gyárilag is erős autó, nem nyúlok hozzá, megkapja a kötelező szervizeket, és tökéletesen megfelel. Komoly átépítés még nem történt így sem, egy motoroptimalizálást és egy kipufogórendszert leszámítva. 76 mm átmérőjű polírozott kipufogó került fel, 2 kipufogódobbal, amelyből a hátsó dob lenyitható, így tökéletesen élvezhető a rendszerből jövő hang . Kartergázlecsapató és K&N légszűrő rendszer került fel, az összes turbó cső erősített szilikoncsőre lett cserélve. Jelen állapotban, kb 240-250 lóerővel rendelkezik."

24725985_1633713973356814_1831914334_o.jpg

Utószó/Jövőbeli tervek: "Későbbiekben egy egyedi felniszettet szeretnék még a kocsi alá tenni. Illetve, ha lehetőségem adódik rá akkor az üléseket a 7-es Golf GTI Clubsport üléseire cserélem."

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamiww.blog.hu/api/trackback/id/tr2413429195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

MindenamiVW

Facebook oldaldoboz

Naptár

szeptember 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
süti beállítások módosítása